Legatorie

Serviciile de LEGATORIE DOCUMENTE, effectuate de catre S.C. ECOROMEDIA ARHIVARE SRL, sunt avisate de ARHIVELE NATIONALE , prin Autorizatia nr. 64 din 01.07.2014, publicata pe site ul www.arhivelenationale.ro la registrul operatorilor economici autorizati pentru prestarea serviciilor arhivistice pozitia 4-Judetul Olt.

Specialistii nostri  respecta legislatia in vigoare si normele care reglementeaza activitatea de legatorie, o meserie care necesita experienta, responsabilitate, atentie si profesionalism.

Documentele sunt legate cu sfoara de canepa, in coperti de carton, mucava, carton panzat sau din orice material solicitat de catre clientii nostri.

Dosarele sunt constituite din maximum 250-300 file, iar in mod exceptional chiar si peste 300 de file, cand unitatea arhivistica se va imparti in volume, tinandu –se cont de aspectul chronologic sau alphabetic stabilit de creatorul de documente.

Principalele activitati de legatorie:

  • Selectionarea documentelor pe compartimente;
  • curatarea dosarelor ce urmeaza sa fie legate, respective deprafuirea acestora;
  • ordonarea cronologica a documentelor in baza nomenclatorului arhivistic. In cazul in care acesta nu este constituit, specialistii nostril pot, la cerere, sa fie realizat.
  • Indepartarea agrafelor metalice, clamelor, sinelor, acelor, capselor si altor obiecte, file nefolositoare;
  • Legarea documentelor in dosare cu copertile din cartonul solicitat, in conformitate cu prevederile legale privind asigurarea posibilitatii ca textul din documente sa fie citit complet;
  • Coaserea dosarului se face cu ata speciala de legatorie, prin 3-5 gauri, in conditiile stabilite;
  • Certificarea dosarului se face atasand o foaie alba la inceputul sau finalul dosarului, iar la cererea beneficiarului pe foaia nescrisa pe face urmatoarea certificare: ,,prezentul dosar contine…..file, in cifre si intre paranteze in litere, dupa care semneaza si pune data certificarii. La final, dosarele se vor preda pe baza de inventor si process-verbal beneficiarului.
  • Inainte de a se preda si reception dosarele se executa inscriptionarea pe cartonul dosarelor, pe scurt: anul luna si in anumite cazuri, volumul. Totodata, pe coperta dosaruluise vor inscribe si alte date si informatii dorite de beneficiar: denumirea unitatii, a compartimentului, numarul dosarului, anul, indicativul din nomenclator, numarul de file, volumul, termenul de pastrare si anii extremi.